PLC

Om skolens pædagogiske læringscenter (PLC)

Læringscenteret er det sted, hvor alle skolens medier er samlet. Elever og lærere kan låne bøger, lydoptagere, kameraer, digitale film, e-bøger med videre samt hente inspiration til undervisningen.

Desuden kan elever, pædagoger og lærere være på Læringscenteret og arbejde alene eller i grupper. Forældre er også velkomne, de kan naturligvis også låne bøger. Eleverne har på skift mulighed for at benytte læringscenteret i frikvarterne – se skema på døren ved læringscenteret.

Læringsenteret arrangerer i løbet af året en lang række udstillinger og aktiviteter. Ofte vil aktiviteterne være i forbindelse med temaer og projekter, der foregår på resten af skolen eller i en af skolens afdelinger.En af de tilbagevendende arrangementer er fejringen af årets kunstner.

Fra august 2019 er der blevet lavet to PLC filialer en i indskolingshuset og en i bygning 2 i samarbejde med klubben.

Her kan eleverne både låne fysiske bøger og låne e-bøger via eReolenGO!

CENTERTEAM

På Pædagogisk Center arbejder:

• Leder af læringsmiljøet og skolebibliotekar Pia Gagnér Mølholm
  • IT- og læringsvejleder  Morten Randbøll Petersen
  • Innovations- og talentvejleder Anne Werner
  • Læringsvejleder Lene Lorenzen
  • Læringsvejleder Frederik Bretton-Meyer
  • IT-koordinator Stig Jespersen
  • Læringsvejleder og naturfagsvejleder Anette Vestergaard
PLC team

Vejledere

Ud over ovennævnte vejledere, der også har åbningstid på læringscenteret, har vi  følgende vejledere, som arbejder tæt sammen med læringscenteret: