EAT

EAT er sund, mættende og velsmagende skolemad

EAT er Københavns Kommunes skolemadsordning. Maden er sund, 75 % er økologisk, og der er flere forskellige retter at vælge imellem hver dag. EAT er inspireret af kulinariske traditioner fra hele verden – også fra Danmark.

Utterslev Skole har EAT og det betyder at vi hver dag kan tilbyde eleverne skolemad. Du kan læse mere om EAT på deres hjemmeside, hvor du også kan oprette dig som bruger og bestille EAT via www.eat.kk.dk.

I skolens kantine står køkkenansvarlig Linda og sørger for at varme og anrette maden, så den er klar til spisefrikvarteret. 8 udskolingselever møder ind hver dag og hjælper med at portionsanrette og pakke maden til klasserne i termokasser. Eleverne bærer termokasserne over i afdelingerne, hvor lærerne hjælper med til at sørge for at eleverne får deres bestilte mad.

Eleverne i hus 1 og hus 2 spiser i klasserne og udskolingseleverne spiser i fællesrummet.

Velbekomme!

Utterslev skoles EAT skolebod har en Elite smiley. Klik her for at læse Fødevarestyrelsens kontrolrapport her

Tegning af Smiley

Tilskud til EAT og AfterEAT

Du kan søge om tilskud til skolemaden, sådan at du kun skal betale mellem 0 og 10 kr. for maden pr. barn. Tilskuddet givet til familier med lav indkomst. Du kan hente et ansøgningsskema på skolens kontor. Det er Børne- og Ungeforvaltningen der behandler ansøgningen. Når ansøgningen er behandlet, får du svar fra skolen. Du får svar via en individuel besked på forældreintra. Hvis du har fået bevilget tilskud, kan du herefter købe skolemad til nedsat pris.

Hvis du har spørgsmål, kan du skrive til eat-tilskud@buf.kk.dk.