Meld dit barn ind

Undervisningspligten starter den 1. august i det kalenderår, hvor barnet fylder seks år.

Distriktsskole
Det er dit barns adresse der afgør hvilken distriktsskole dit barn hører til. Københavns kommune er opdelt i skoledistrikter, hvor hvert distrikt har en skole. Dit barn har krav på at få plads på distriktsskolen og en tilknyttet fritidsinstitution.

Der er frit skolevalg, hvilket betyder, at du kan ansøge om at få barnet indskrevet på en hvilken som helst anden skole end distriktsskolen. Vær dog opmærksom på, at barnet kun bliver optaget, hvis der er plads på den ønskede skole. Indskrivningen foregår altid via Københavns Kommunens webside

Når du har søgt optagelse på en skole, vil du modtage besked fra denne skole om barnet er optaget eller ikke. Du kan forvente at få denne besked i februar måned i din digitale postkasse.

Her kan du læse eller udskrive en pjece om Utterslev Skole og indskrivning, læs pjece

Du kan også se en lille film om Utterslev Skole se film