Årets kunstner 2006

Flemming Quist Møller

Hvert år siden skolens start har vi haft årets kunster.      Portræt af Flemming Quist Møller                                                                                                             I 2006 faldt valget på den meget børne-og ungevenlige multikunstner Flemming Quist Møller. Flemming Quist Møller er født 19. maj 1942   og er forfatter, illustrator, musiker, filminstruktør, scenograf og skuespiller.

På pædagogisk center markerede vi årets kunstner ved at sætte 4 originale litografier op, lave udstilling, læse højt af Flemming Quist Møllers mange bøger, udfordre eleverne med en ”Find Benny” konkurrence m.m. Til morgensamlingerne var der også oplæsning af Flemming Quist Møllers bøger.

Fleming Quist Møller har bl.a. udgivet Cykelmyggen Egon, Bennys Badekar, Olga og kedsomheden, Snudens ABC og Jungledyret Hugo.

Utterslev jazzcafé havde også besøg af Flemming Quist Møller med aftens tema "Art of  Pepper" og perkussionisten og multikunstneren Flemming Quist Møller  et ganske særligt krydderi denne aften.

Forsode på bogen Cykelmyggen