6. årg. præsenterer løsninger på at undgå madspild for HKH. Kronprinsessen

I madkundskabstimerne og natur og teknologi har 6. årgang beskæftiget sig med verdensmålene og har haft særligt fokus på madspild, verdensmål 12. D. 23. november har eleverne fremlagt resultaterne af deres undervisning for HKH. Kronprinsessen og børne- og ungdomsborgmester Jakob Næsager på Københavns Rådhus til arrangementet Verdenstimen LIVE.

6. årgang har blandt andet beskæftiget sig med madspild ved at besøge et supermarked og ledt efter produkter, der har overskredet holdbarhedsdatoen.

Eleverne har også arbejdet med, hvordan man selv kan være med til udvikle teknologier, der kan løse udfordringer med madspild.  Martha, Alberte og Vega fra 6.b endte med at præsenterer projektet og deres løsning på scenen foran 3 andre skoler, Børne & Ungdoms Borgmesteren og HKH Kronprinsesse Mary.