Årets kunstner 2011

Maria FinnMaria Finn

Årets kunstner på Utterslev Skole 2011 er kunstneren Maria Finn, hun er uddannet på Det Kongelige Danske Kunstakademi.
Maria har i en periode været ansat som huskunstner på skolen, støttet af Statens Kunstfond. Eleverne på 7. årgang har i samarbejde med kunstneren og deres lærere udarbejdet kunsthæfter og billeder.
Eleverne har lavet ”dagbøger” med ord og billeder, der beskriver deres registrering af omverdenen. En del af denne registrering er foregået ved Utterslev Mose, hvor eleverne har anvendt deres iPads. Selvom det som udgangspunkt er tænkt som et kunstprojekt, kommer det helt naturligt til at være endnu et projekt under den naturfaglige profil.
Idéen har været at blande mere traditionelle måder at registrere verden på med elevernes personlige erfaringer for at se området med nye øjne. Projektet har givet eleverne metoder til at opdage andre måder at registrere ver­den på som kan hjælpe dem til at blive bedre til at formulere og udtrykke deres egne erfaringer i ord og billede.
Eleverne på 7. årgang er blevet introduceret for Maria Finns eget arbejde, (via ord, foto, tegning, film etc.).
Kom forbi Pædagogisk Center og se Maria Finn og elevernes udstilling, bestil evt. tid til et oplæg om årets kunstner Maria Finn.

7 piger i mosen

PLum velvet